עגלת קניות היא החוצץ בין בעל חנות האינטרנט לבין עסקה. באתרי חנות מודרניים יש כמה התנהגויות של עגלת הקניות וההוספה לעגלה, לעיתים החוויה נובעת מאופי המוצרים ולפעמים מהדרך שבה גולשים נוטים לקנות באינטרנט באופן כללי.

עגלת קניות וחווית משתמש

בהקמת חנות מקוונת חווית משתמש לא צריכה להיות המצאה של הגלגל כל פעם, ההפך, יש מדע מדויק של איך חוויה מודרנית של גולש באתר חנות צריכה להיות, אבל זה לא חד משמעי, זה משתנה בהתאם לחנות ולצרכים של הלקוחות. עגלת הקניות משתמשת ככלי בחנות הדיגיטלית בדיוק כמו שעגלה משמשת אותנו בסופר, אנחנו יכולים לשים מוצרים בעגלת קניות אבל לא חייבים לרכוש אותם.

כך גם הגולשים, יוסיפו מוצרים לעגלת הקניות רק בשביל לשמור אותם שם ולהחליט אחר כך אם הם רוכשים. אבל עגלת הקניות יכולה לשמש אתר חנות לא רק בשביל החלק הטכני של שמירת המוצרים ומעבר לרכישה, היא יכולה גם לעזור לרוכש להוסיף מוצרים לעגלה ובכך להרוויח יותר כסף פר לקוח, עם משהו שנקרא “מוצרים נלווים” למשל.

טיפ: איך בודקים חווית משתמש בחנות מקוונת: התקינו את מערכת Hotjar בחינם באתר, ותוכלו לצפות בהתנהגות הגולשים ולשפר את חווית המשתמש.

סוגי הנעות לפעולה לאחר הוספה לעגלה באתר

בשביל חווית משתמש נעימה באתר החנות שלכם, תוכלו להוסיף עגלת קניות שנפתחת בצורה של “פופ-אפ” מהצד של המסך. תוכלו להוסיף פופ-אפ שמופיע בעת הוספת מוצר לעגלת הקניות ששואל אם להמשיך בקניות או לעבור לעגלה או לתשלום. וכמובן שחשוב שיהיה עמוד מסודר של העגלה עצמה עם הנעות לאפ-סלס (מוצרים נלווים וכו’)

Call To Action הנעה לפעולה בעגלה של חנות מקוונת
Call To Action הנעה לפעולה בעגלה של חנות מקוונת

להרוויח יותר עם עגלת קניות באמצעות מוצרים נלווים – Cross Sells

דרך אחת להציג אפשרויות למוצרים נוספים שיכולים לעניין את הלקוח בעגלת קניות יכולה להניע רווחים לא מבוטלים לחנות המקוונת. הדרך הטובה ביותר להשתמש במוצרים נלווים בעגלת הקניות היא להוסיף למוצרים את המוצרים הנלווים ההגיוניים ביותר, למשל אם אתם מוכרים נעליים, אולי מוצר נלווה יהיה גרביים וכן הלאה.

התחילו כאן

מי הולך לקבל את כל ההזמנות?